BMW R 1300 GS
Myyjämme auttavat mielellään tarpeisiisi räätälöidyn rahoitusratkaisun rakentamisessa. Rahoitus vaatii erillisen luottopäätöksen sekä kasko- ja liikennevakuutuksen ottamisen.
Esimerkkilaskelma on suuntaa antava arvio. Hinta 27400 € , Käsiraha 5 480 €, kuukausierä 469,07 €, luoton määrä yht. 22 215 (sis. perustamismaksu 190 € ). Kuukausierä sisältää koron 8.9 %, perustamismaksun 295 € ja käsittelykulu 9 €/kk. Luottokustannukset yhteensä 5 389,17 € ja todellinen luottohinta 28 144,17 €. Ota yhteyttä Biketeamille, niin laskemme sinulle tarkan rahoitustarjouksen.
UUSI BMW R 1300 GS
Ennenkokemattoman monipuolinen
Ei kompromisseja; räätälöity juuri sinulle. Uuden R 1300 GS -mallin modulaarinen runkoratkaisu mahdollistaa pyörän muokkaamisen juuri sinun tarpeisiisi. Istuinkorkeus, Yksi- tai kaksipaikkainen, vain oleelliseen karsittu tai täysin matkavarusteltu, äärimmäistä maastosuorituskykyä tai poikkeuksellista matkustusmukavuutta. Mitä ikinä haetkaan, uusi R 1300 GS on täydellinen juuri sinulle.
- Tuotekuvaus
- Tehdasvarustepaketit
- Vakiovarusteet
- Tehdasoptiot
Täysin uusi iso GS
Uusi R 1300 GS vie GS-mallien ominaisuudet ja monipuolisuuden uusin ulottuvuuksiin. Samalla uusi R 1300 GS kääntää trendin jatkuvasti suuremmaksi ja painavammaksi kasvavista pyöristä. Uusi R 1300 GS on kevyempi, solakampi ja ketterämpi ja kuitenkin tehokkaampi, vääntävämpi ja suorituskykyisempi. Lisäksi uusi GS on entistäkin monipuolisemmin räätälöitävissä juuri sinun tarpeisiisi ja seikkailuihisi.
Nyt saatavana myös Automated Shift Assistant (ASA) automatisoitu kytkin ja vaihteenvaihto
Automated Shift Assistant (ASA) korvaa pyörässä perinteisen kytkimen. Tarkasti toimiva aktuaattori hoitaa kytkimenkäytön ja halutessasi myös vaihteenvaihdon. Pyörä on varustettu perinteisesti vaihdepolkimella ja voit valita ohjaustangosta haluatko vaihtaa vaihdetta itse vai antaa pyörän tehdä myös vaihteenvaihdon.
Kevyttä käsiteltävyyttä
Vain 237 kg massa ajovalmiina, täysin uudenlainen runkorakenne monocoque-takarungolla sekä täysin uusi EVO telelever ja EVO Paralever -jousitus tekevät pyörän käsiteltävyydestä kevyempää ja tarkempaa, sekä vaivattomampaa kuin koskaan aiemmin. Kevyt teräksestä valmistettu on kompakti. Uudenlainen alumiinista valettu mocoque-takarunko yhdistää jäykän rakenteen kevyeen painoon, mutta suureen kuormankantokykyyn. Uudelleensuunniteltu EVO Telelever -etujousitus yhdessä EVO Paralever -takajousituksen ja kardaanivedon kanssa tarjoavat BMW Telelever -jousituksen tutun vakauden ja kuormankantokyvyn, mutta luovat entistä tarkemman ajotuntuman.
Tehdasoptiona saatava DSA (Dynamic Suspension Adjustment) -semiaktiivinen jousitus vie sähkösäätöisen jousituksen aivan uudelle tasolle. Aiempia järjestelmiä nopeampi ja laajempi semiaktiivinen vaimennuksen säätö yhdistyy nyt dynaamisen jousivakion säätöön, jolloin alusta on aina parhaimmillaan tilanteessa kuin tilanteessa. Uusi adaptiivinen korkeuden säätö (Adaptive Vehicle Height Control) mahdollistaa pyörän korkeuden säädön joko automaattisesti tai ohjaustangosta valitsemalla. Automaattiasetuksella pyörä laskee ennen pysähtymistä korkeutta 30 mm vain puolessatoista sekunnissa. Liikkeellelähdön jälkeen korkeus palautuu normaaliksi kolmessa sekunnissa, jolloin pyörän jousituksen suorituskyvystä ei tarvitse tinkiä, vaikka kuljettaja kaipaisikin mukavampaa ulottuvuutta maahan.
Paljon maastossa ajaville kuljettajille on tarjolla 20 mm korkeampi Sports-jousitus pidemmillä joustovaroilla. Adaptiivinen korkeudensäätö on yhdistettävissä nyt myös Sports-jousitukseen.
Voimakkain Boxer
Uusi 1300 kuutoinen boxer-moottori on kompaktimpi, mutta tehokkaampi ja voimakkaampi kuin edeltäjänsä. 145 hevosvoimaa ja huima 149 Nm vääntö tekevät moottorista luokkansa voimakkaimman. Uusi moottori tuottaa edeltävää 1250-mallia enemmän vääntöä läpi koko kierrosalueen ja muuttuvien ShiftCam-venttiilinajoitusten ja kehittyneen moottorinohjausjärjestelmän ansiosta moottorin voima on helposti annosteltavissa jokaisessa ajotilanteessa, maastossa kuin maastossa.
Matrix LED -ajovalo
Uusi kompakti ja innovatiivinen Matrix LED -ajovalo antaa uudelle R 1300 GS -mallille uuden ilmeen. LED Matrix -teknologia on mahdollistanut tehokkaan lyhyen ja pitkän ajovalon sekä DRL-päiväajovalon yhdistämisen erittäin pieneen valoyksikköön. Ajovalo Pro -tehdasoptio lisää LED-yksiköiden määrää entisestään ja kykenee toimivaan adaptiivisesti ja ajotilanteisiin sekä kallistuksiin mukautuen. R 1300 GS -mallin LED-vilkut on integroitu edessä käsisuojiin. Tosin riskialttiimpia maastoajoja silmällä pitäen, Enduro Pro -paketin mukana on saatavana myös perinteiset sirot etuvilkut.
Riding Assistant – Tutkaohjattua teknologiaa
Tehdasoptiona saatava Riding Asisstant R 1250 RT -mallista tutun tutkaohjatun ACC-vakionopeudensäätimen myös GS-malliin. ACC-seuraa jatkuvasti liikennettä ja ajotilannetta ja säätää ajonopeutta tilanteeseen sopivaksi, tarvittaessa jopa jarruttaen pyörää. Uusi FCW-törmäysvaroitin seuraa jatkuvasti edessä olevaa liikennettä ja tarvittaessa tunnistaa mahdollisen törmäyksen varoittaen kuljettajaa ja valmistaen pyörän jarrujärjestelmän hätäjarrutukseen. SWW-kuolleen kulman varoitin seuraa takaa tulevaa liikennettä ja varoittaa kuljettajaa mahdollisesti kuolleeseen kulmaan huomaamatta jääneestä ajoneuvosta peiliin sijoitetulla merkkivalolla.
- Comfort-paketti
- Touring-paketti
- Dynamic-paketti
- ASA Automated Shift Assistant -automatisoitu vaihteisto Dynamic-pakettiin
- Korkeampi Sports-jousitus lisäyksenä Dynamic-pakettiin
- Adaptive Vehicle Height Control -adaptiivinen korkeudensäätö lisäyksenä Dynamic-pakettiin
- Innovation-paketti
- Enduro Pro -paketti
- Matkustajapaketti
Comfort-paketti
Ei saatavana Triple Black ja Tramuntana-malleihin
- Matkustajapaketti
- Sähkösäätöinen tuulisuoja
- Keskiseisontatuki
Matkustajapaketti
- Comfort-matkustajan istuin
- Comfort-matkustajan jalkatapit
- Tavarateline matkustajan kahvoilla
Sähkösäätöinen tuulisuoja
- Korkea tuulisuoja
- Cockpit-kate sivuilmanohjaimet (irrotettavissa)
- Sivuilmanohjaimet tuulisuojan sivuilla (irrotettavissa)
Keskiseisontatuki
Touring-paketti
Tehdastilauksesta mahdollista täydentää alumiinisella takalaukkutelineellä 347,69 € hintaan
- Navigaattorivalmius
- Kromatut pakoputkiston alkukäyrät
- Keskuslukitus
- Käsisuojien levikkeet
- Sivulaukkutelineet
Navigaattorivalmius
Teline ja telakka BMW-navigaattorille tai Connected Ride Cradle -puhelintelineelle
Kromatut pakoputkiston alkukäyrät
Keskuslukitus
Käsisuojien levikkeet
Sivulaukkutelineet
Dynamic-paketti
- DSA-jousitus
- Vaihdeavustin Pro
- Ajotilamoodi Pro
DSA-jousitus
Uuden sukupolven semiaktiivinen ja sähkösäätöinen, jatkuvasti ajotilannetta seuraava jousitus. Mahdollista täydentää joko adaptiivisella korkeudensäädöllä, joka laskee pyörän korkeutta 30 mm pysähdyttäessä, tai 20 mm korkeammalla Sports-jousituksella.
Vaihdeavustin Pro
Vaihteenvaihto isommalle, sekä pienemmälle ilman kytkintä.
Ajotilamoodi Pro
Täydentää vakiovarusteisia Eco, Rain ja Road -ajomoodeja urheilullisella Dynamic ja maastokäyttöön suunnitellulla Enduro, sekä säädettävillä Dynamic Pro ja Enduro Pro -ajomoodeilla.
ASA Automated Shift Assistant -automatisoitu vaihteisto Dynamic-pakettiin
Automatisoitu kytkin ja vaihteenvaihto Dynamic-pakettiin Vaihdeavustin Pro:n tilalle.
Automaattinen kytkimen käyttö (ei kytkinvipua) ja vaihteenvaihto joko automaattisesti tai manuaalisesti vaihdepolkimella.
Korkeampi Sports-jousitus lisäyksenä Dynamic-pakettiin
20 mm korkeampi maastokäyttöön suunniteltu jousitus
Nyt saatavana myös Adaptiivisen Korkeudensäädön yhteydessä (laskee pysähdyttäessä korkeutta 30 mm. Enduro-moodeilla valittavissa matala tai korkea korkeus)
Adaptive Vehicle Height Control -adaptiivinen korkeudensäätö lisäyksenä Dynamic-pakettiin
Uusi adaptiivinen korkeuden säätö, joka korvaa aiemman mallin matalan jousituksen,(Adaptive Vehicle Height Control) mahdollistaa pyörän korkeuden säädön joko automaattisesti tai ohjaustangosta valitsemalla. Automaattiasetuksella pyörä laskee ennen pysähtymistä korkeutta 30 mm vain puolessatoista sekunnissa. Liikkeellelähdön jälkeen korkeus palautuu normaaliksi kolmessa sekunnissa, jolloin pyörän jousituksen suorituskyvystä ei tarvitse tinkiä, vaikka kuljettaja kaipaisikin mukavampaa ulottuvuutta maahan.
Nyt saatavana myös korkeamman ja jäykemmän Sports-jousituksen yhteydessä
Innovation-paketti
- Ajovalo Pro
- Riding Assistant
Ajovalo Pro
Adaptiivinen, ajotilanteeseen ja kallistukseen mukautuva Matrix LED -ajovalo
Riding Assistant
- ACC-tutkaohjattu vakionopeudensäädin
- Törmäysvaroitin
- Kuolleenkulman vahti
Enduro Pro -paketti
- Ohjaustangon korokkeet
- Moottorinsuojaraudat
- Sylinterisuojat
- Isompi pohjapansari
- Enduro-vivut
- Enduro Vario -jalkatapit
- Säädettävä vaihdepoljin
- Säädettävä jarrupoljin
- Takarungon suojat
- Single seat-pakoputken kannatin
- Sirot perinteiset etuvilkut käsisuojavilkkujen tilalle
Ohjaustangon korokkeet
Toimitetaan pyörän mukana. Mahdollista jättää asentamatta.
Moottorinsuojaraudat
Sylinterisuojat
Isompi pohjapansari
Enduro-vivut
Lyhyemmät jarru- ja kytkinvivut
Enduro Vario -jalkatapit
Säädettävät, suuremmat ja pitävät jalkatapit
Säädettävä vaihdepoljin
Säädettävä jarrupoljin
Takarungon suojat
Single seat-pakoputken kannatin
Sirot perinteiset etuvilkut käsisuojavilkkujen tilalle
Matkustajapaketti
- Comfort-matkustajan satula
- Comfort-matkustajan jalkatapit
- Tavarateline matkustajan kahvoilla
- TFT-mittaristo ja BMW Motorrad Connectivity
- LED Matrix -ajovalo
- DRL-päiväajovalo
- DTC-luistonhallintajärjestelmä
- BMW Motorrad full integral ABS Pro -jarrujärjestelmä
- Ajomoodit
- HSC-mäkilähtöavustin
- DBC Dynamic Brake Control -hätäjarrutusavustin
- DCC-vakionopeudensäädin
- MSR-dynaaminen moottorijarrutuksen säätö
- RDC-rengaspainevalvonta
- Keyless Ride -avaimeton ajo
- Kahvanlämmittimet
- Käsisuojat integroiduilla etuvilkuilla
- Säilytyslokero matkapuhelimelle USB-latauspistokkeella
TFT-mittaristo ja BMW Motorrad Connectivity
Selkeä värillinen TFT-mittaristo bluetooth-yhteydellä ja BMW Motorrad Connected -älypuhelinsovelluksella (mm. navigointi, mediatoistin, puhelimen hands free -toiminnot, sekä telemetriatallennus)
LED Matrix -ajovalo
DRL-päiväajovalo
DTC-luistonhallintajärjestelmä
Jatkuvasti ajotilannetta, kallistuksia ja kiihtyvyyksiä tarkkaileva kehittynyt Dynamic Traction Control -ajohallintajärjestelmä
BMW Motorrad full integral ABS Pro -jarrujärjestelmä
Kehittynyt jatkuvasti ajotilannetta tarkkaileva ja kallistettunakin toimiva ABS-jarrujärjestelmä
Ajomoodit
Pyörän ominaisuudet kuljettajan mieltymyksiin ja tilanteeseen mukauttavat ajomoodit.
Vakiona: Eco/Rain/Road/Enduro
Laajennettavissa Ajotilamoodi Pro -tehdasoptiolla, jolloin vakiomoodien lisäksi tulee urheilullinen Dynamic-moodi, sekä säädettävät Dynamic Pro ja Enduro Pro -ajomoodit.
HSC-mäkilähtöavustin
DBC Dynamic Brake Control -hätäjarrutusavustin
DCC-vakionopeudensäädin
Dynamic Cruise Control -vakionopeudensäädin, joka säilyttää asetetun nopeuden myös alamäessä tarvittaessa jarruja aktivoimalla.
Tehdasoptiona saatavana myös tutkaohjattu adaptiivinen ACC-vakionopeudensäädin osana Riding Assistant-pakettia
MSR-dynaaminen moottorijarrutuksen säätö
RDC-rengaspainevalvonta
Keyless Ride -avaimeton ajo
Kahvanlämmittimet
Käsisuojat integroiduilla etuvilkuilla
Säilytyslokero matkapuhelimelle USB-latauspistokkeella
- Malliversiot ja värit
- Penkinlämmittimet
- LED-sumuvalot
- Double Silencer with Carbon Panels -äänenvaimennin
- Varashälytin
- Comfort-ohjaustanko
- Forged Enduro -takovanteet
- Mustat pinnavanteet
- Kullanväriset pinnavanteet
- Ajovalo Pro
- Navigaattorivalmius
- Sähkösäätöinen tuulisuoja
- Riding Assistant
- Keskiseistontatuki
Malliversiot ja värit
- Light White
- GS Trophy -malli
- Triple Black -malli
- Option 719 Tramuntana -malli
Light White
Vakioväritys ja -malliversio
- Light White Uni -väritys
- Sport-tuulisuoja
- Standard kuljettajan istuin
Tehdastilauksesta päivitettävissä lisäveloituksella Comfort-kuljettajan satulaan (vakio, matala tai korkea) - Sport-matkustajan istuin
- Sport-matkustajan kahvat
- Sport-matkustajan jalkatapit
- Mustat valuvanteet
GS Trophy -malli
1223.11 €
Hinta 1168,32 €
- Racing Blue Metallic -väritys
- Sport-tuulisuoja
- Comfort Seat High -kuljettajan istuin (870 mm)
Tehdastilauksesta vaihdettavissa veloituksetta vakiokorkuiseen (850 mm) tai matalaan (830 mm) Comfort-versioon - Sport-matkustajan istuin
- Sport-matkustajan kahvat
- Sport-matkustajan jalkatapit
- Mustat pinnavanteet
Tehdastilauksesta päivitettävissä lisäveloituksella kullanvärisiin pinnavanteisiin tai Enduro Forged -takovanteisiin - Jäähdyttimien suojat
GS Trophy -malli mahdollista varustaa jo tehtaalta offroad-renkaalla (Rengaspäivityksen hinta 75,59 €)
Triple Black -malli
1302.88 €
Hinta 1292,45€
- Black Storm Metallic -väritys
- Sähkösäätöinen tuulisuoja
- Korkea tuulisuoja
- Cockpit Fairing -sivuilmanohjaimet
- Wind Deflector sivuilmanohjaimet
- Comfort Seat -kuljettajan istuin (850 mm)
Tehdastilauksesta vaihdettavissa veloituksetta korkeaan (870 mm) tai matalaan (830 mm) Comfort-versioon - Matkustajapaketti
- Comfort-matkustajan istuin
- Peräteline matkustajan kahvoilla
- Comfort-matkustajan jalkatapit
- Mustat valuvanteet
Tehdastilauksesta päivitettävissä lisäveloituksella mustiin pinnavanteisiin, kullanvärisiin pinnavanteisiin tai Enduro Forged -takovanteisiin - Keskiseisontatuki
Option 719 Tramuntana -malli
4297.3 €
Hinta 4232,92 €
- Aurelius Green Metallic -väritys
- Sähkösäätöinen tuulisuoja
- Korkea tuulisuoja
- Cockpit Fairing -sivuilmanohjaimet
- Wind Deflector sivuilmanohjaimet
- Comfort Seat -kuljettajan istuin (850 mm)
Tehdastilauksesta vaihdettavissa veloituksetta korkeaan (870 mm) tai matalaan (830 mm) Comfort-versioon - Matkustajapaketti
- Comfort-matkustajan istuin
- Peräteline matkustajan kahvoilla
- Comfort-matkustajan jalkatapit
- Kullanväriset pinnavanteet
Tehdastilauksesta päivitettävissä lisäveloituksella mustiin pinnavanteisiin tai Enduro Forged -takovanteisiin - Keskiseisontatuki
- Billet Pack Shadow
- Koneistetu jarru- ja kytkinvivut
- Koneistetut jarru- ja kytkinnestesäiliöiden kannet
- Koneistetut sytytystulppien kannet
- Koneistettu jalkatapit sekä jarru- ja vaihdepolkimet
- Option 719 Polttoainekorkin kate
Kuvan Vario-sivulaukut erikseen myytävä jälkiasenteinen lisävaruste
Penkinlämmittimet
Penkinlämmittimet vain Comfort-satuloiden yhteydessä.
Mikäli option valitsee GS Trophy tai Light White -malliin ilman Comfort-/matkustajapakettia, ainoastaan kuljettajan istuin tulee lämmitettävänä. Comfort-/Matkustajapaketin yhteydessä, molemmat istuimet ovat lämmitettäviä.
LED-sumuvalot
Double Silencer with Carbon Panels -äänenvaimennin
Kaksiosainen Akrapovic-vaimennin hiilikuitusuojilla
Varashälytin
Comfort-ohjaustanko
Lähemmäs kuljettajaa tuleva ohjaustanko. Sopii erityisesti lyhyemmille kuljettajille.
Forged Enduro -takovanteet
Maastoonkin sopivat, pinnavanteita 1,8 kg kevyemmät, kestävät takovanteet.
Kaikista kovimpaan maastokäyttöön suositellaan edelleen pinnavanteita.
Mustat pinnavanteet
Tubeless-pinnavanteet. Suositellaan maastokäyttössä oleviin pyöriin.
Kullanväriset pinnavanteet
Tubeless-pinnavanteet. Suositellaan maastokäyttössä oleviin pyöriin.
Ajovalo Pro
Ajotilanteeseen ja kallistukseen mukautuva adaptiivinen LED Matrix -ajovalo
Navigaattorivalmius
Kiinnike ja telakka BMW-navigaattorille tai Connected Ride Cradle -puhelintelineelle
Sähkösäätöinen tuulisuoja
- Korkea tuulisuoja
- Cockpit Fairing -sivuilmanohjaimet
- Wind Deflector -sivuilmanohjaimet
Riding Assistant
- ACC-tutkaohjattu vakionopeudensäädin
- Törmäysvaroitin
- Kuolleenkulman vahti
Keskiseistontatuki
Tarjouspyyntö
Varaa koeajo
"*" näyttää pakolliset kentät
Tekniset tiedot
Moottori
Iskutilavuus | 1300 cc |
---|---|
Poraus/isku | 106,5 x 73 mm |
Huipputeho | 107 kW/145 hv @ 7750 kier/min |
Huippuvääntö | 149 Nm @ 6500 kier/min |
Tyyppi | Ilma/nestejäähdytteinen kaksisylinterinen boxer-moottori kahdella kannen yläpuolisella ja ketjuvetoisella nokka-akselilla, tasapainotusakseli ja BMW ShiftCam -venttiilinohjaus imunokka-akselilla |
Puristussuhde | 13,3 : 1 |
Polttoaine | 95 ROZ |
Venttiilien määrä per sylinteri | 4 |
Imu-/pakoventtiilit | 44/35,6 mm |
Läppärunko | 52 mm |
Moottorinohjaus | BMS-O |
Pakokaasujärjestelmä | Kolmitiekatalysaattori, EU-5 päästönormit |
Sähköjärjestelmä
Laturi | 650 W |
---|---|
Akku | 12 V/10 Ah, Li-Ion |
Ajovalot | LED |
Takavalo | LED |
Käynnistysmoottori | 900 W |
Vaihteisto
Kytkin | Monilevyinen märkäkytkin luistokytkintoiminnolla. Hydraulikytkin |
---|---|
Vaihteisto | Kuusivaihteinen vaihteisto |
Toisioveto | Kardaani |
Runko
Tyyppi | Kaksisainen runko rakenne teräksisellä eturungolla ja pultatulla alumiinisella takarungolla. Moottori osa kantavaa rakennetta. |
---|---|
Etujousitus | BMW Motorrad EVO Telelever jousitus keskitetyllä iskunvaimentimella |
Takajousitus | BMW Motorrad EVO Paralever jousitus keskitetyllä iskunvaimentimella |
Joustomatka, etu/taka | 190 mm/200 mm |
Camber | 112 mm |
Akseliväli | 1518 mm |
Keulakulma | 63,8° |
Etujarrut | 2 x 310 mm puolikelluva 310 mm jarrulevy, nelimäntäiset radiaalikiinnitteiset jarrusatulat |
Takajarru | 285 mm jarrulevy kaksimäntäisellä jarrusatulalla |
ABS | BMW Motorrad fully integral ABS Pro -jarrujärjestelmä |
Etuvanne | 3,00 x 19" |
Takavanne | 4,50 x 17" |
Eturengas | 120/70 x 19" |
Takarengas | 170/60 x 17" |
Mitat ja painot
Pituus | 2212 mm |
---|---|
Leveys | 1000 mm |
Istuinkorkeus (Standard-satulalla) | 850 mm |
DIN-paino ajovalmiina | 237 kg |
Suurin sallittu kokonaispaino | 465 kg |
Polttoainetankki | 19 l |
Suorituskyky
Kulutus (WMTC) | 4,8 l/100 km |
---|---|
CO2 | 110 g/km |
Kiihtyvyys 0-100 km/h | 3,39 s |
Huippunopeus | yli 200 km/h |