BMW F 900 GS
Myyjämme auttavat mielellään tarpeisiisi räätälöidyn rahoitusratkaisun rakentamisessa. Rahoitus vaatii erillisen luottopäätöksen sekä kasko- ja liikennevakuutuksen ottamisen.
Esimerkkilaskelma on suuntaa antava arvio. Hinta 20400 € , Käsiraha 4 080 €, kuukausierä 338,67 €, luoton määrä yht. 16 669 (sis. perustamismaksu 190 € ). Kuukausierä sisältää koron 6.95 %, perustamismaksun 349 € ja käsittelykulu 9 €/kk. Luottokustannukset yhteensä 3 111,39 € ja todellinen luottohinta 20 320,39 €. Ota yhteyttä Biketeamille, niin laskemme sinulle tarkan rahoitustarjouksen.
Uusi F 900 GS – Valmiina jokaiseen haasteeseen
Kivisimmät polut, jyrkimmät mäet, vuolaat virrat tai pehmeimmät hiekka-aavikot. Minne ikinä seikkailusi sinut viekään, uusi F 900 GS on valmiina. Voimakkaaksi optimoitu, kevyeksi hiottu; täydellinen seikkailupyörä.
#SpiritOfGS
- Tuotekuvaus
- Tehdasvarustepaketit
- Vakiovarusteet
- Tehdasoptiot
Täysin uusi F 900 GS on alusta pitäen suunniteltu vaativimpiin maastoseikkailuihin, joita keksit adventure-pyörän eteen heittää. Edeltävää mallia 10 hv tehokkaampi ja reilusti vääntävämpi moottori, 14 kg kevyempi massa, täysin uudelleen suunniteltu muotoilu ja ajoergonomia sekä erittäin kovaankin käyttöön suunniteltu täysin säädettävä jousitus tekevät tästä uutuudesta kaikkien aikojen maastokyvykkäimmän GS-mallin.
Tehokkaampi ja vääntävämpi
895 kuutioinen kaksisylinterinen moottori, 270/450° sytytyksellä on täynnä luonnetta. 105 hevosvoimaa, laaja ja vahva vääntökäyrä ja BMW:n kehittynyt moottorinohjausjärjestelmä takaavat, että käytännön voimaa on tarjolla joka tilanteessa.
Kevyt, mutta tukeva
Huippuluokan ajettavuus syntyy loppuunsa hiotusta kokonaisuudesta, eikä F 900 GS -mallin kehityksessä ei ole jätetty kiveäkään kääntämättä. Varta vasten F 900 GS -malliin tehty 4,5 kiloa kevyempi ja kapeampi polttoainetankki. Täysin uusi, urheilullisempi ja 2,4 kg kevyempi takarunko. 1,7 kg kevyempi titaaninen Akrapovic-vaimennin (vakiovarusteena). Jokainen yksityiskohta on mietitty uusiksi uutta 400 g aiempaa kevyempää enduro-sivujalkaa myöden. Optimoinnin ja kehitystyön lopputulos on 14 kg aiempaa kevyempi, mutta rajusti suorituskykyisempi seikkailupyörä.
Suorituskykyä myös alustassa
Myös F 900 GS -mallin jousitus on mietitty täysin puhtaalta pöydältä. Jo vakiovarusteena pyörässä on täysin säädettävä 43 mm Showa USD-keula ja säädettävä WAD-takaiskunvaimennin. Tehdasoptiona saatava Enduro Pro -paketti, vie kuitenkin alustan suorituskyvyn täysin uudelle tasolle. Tukevampi, kevyempi ja täysin säädettävä 45 mm Showa USD-keula kestävällä ja kitkan minimoivalla Titanium Nitride -pinnoitteella liukuputkissa. Pro-alustan takajousituksesta huolehtii uusi ZF Sachs lisäsäiliöllinen iskunvaimenninpaketti 25 % laajemmalla säätöalueella, 20 % paremmalla vaimennuksella, kehittyneemmällä pohjaamisen suojauksella ja paremmalla lämmönsiedolla. Takajousituksesta löytyy tietenkin täydet säädöt. Hydraulinen pikasäätö esijännitykselle, helpot säädöt rebound-vaimennuksella sekä erilliset säädöt hitaan ja nopean alueen compression-vaimennukselle.
Maastokäyttöön muokattu ergonomia
F 900 GS -mallin ajoergonomia on suunniteltu täysin uusiksi. Uusi kapea tankki, 20 mm alemmas sijoitetut jalkatapit ja 15 mm korkeammalle sijoitettu ohjaustanko mahdollistavat luonnollisen ja helposti hallittavan ajoasennon vaikeassakin maastossa, erityisesti tapeilta seisten ajettaessa. Enduro Pro -paketin 24 mm tangonkorotuspalat mahdollistavat tangon noston entisestään.
Enduro-jalkatapit varmistavat varman pidon mutaisissakin olosuhteissa ja korkeammalle sijoitetut sekä säädettävät vaihde- ja jarrupolkimet hallintalaitteiden vaivattoman käytön tilanteessa kuin tilanteessa, myös motocross-kengillä.
F 900 GS ei ole kuitenkaan ainoastaan pitkille kuskeille. Tehdastilauksessa satula on valittavissa veloituksetta kolmesta eri korkeusvaihtoehdosta. Lisäksi pyörä on mahdollista varustaa tehtaalta matalalla alustalla (ei Enduro Pro -alustan yhteydessä). Rungoltaan solakan pyörän istuinkorkeusskaala ulottuukin maltillisesta 815 mm korkeudesta aina 890 mm asti.
Kehittynyt elektroniikka
Tuttu ja hyväksi todettu 6,5″ TFT Connectivity -mittaristo on nyt vakiovarusteena F 900 GS -mallissa. Bluetooth-yhteydellä ja BMW Connected -älypuhelinsovelluksella varustettu mittaristo tarjoaa monipuoliset toiminnot selkeästä perustietojen esityksestä navigointi, hands free ja mediasoitintoimintoihin, sekä telemetria- ja reittitallennukseen puhelimeen.
F 900 GS -malli on jo vakiona varustettu yleismallisella 12 mm lisälaitetelineellä, joka mahdollistaa monipuoliset kiinnitysvaihtoehdot navigaattoreille, puhelimille tai action-kameroille. Luonnollisesti pyörä on mahdollista varustaa myös navigointivalmiudella, jolloin BMW navigaattori tai Connected Ride Cradle -älypuhelinteline kytkeytyy pyörään sekunneissa.
BMW:n tuttu ajohallintajärjestelmä loistaa myös uutuusmallissa. Jo vakiovarusteena F 900 GS on varustettu kehittyneellä, kallistettunakin toimivalla ABS Pro -jarrujärjestelmällä, jatkuvasti ajotilannetta tarkkailevalla DTC-luistonhallintajärjestelmällä sekä Rain ja Road -ajomoodeilla. Ajotilamoodi Pro -optio laajentaa ajomoodivalikoiman urheilullisella Dynamic, maastokäyttöön suunnitellulla Enduro-moodilla sekä täysin säädettävällä Enduro Pro -moodilla. Enduro Pro -järjestelmä tuo mukanaan myös DBC-hätäjarruavustusjärjestelmän sekä dynaamisen moottorijarrutuksen säädön.
Tuttuun malliin, kattavasta tehdasoptiovalikoimasta löytyvät tietenkin ilman kytkintä tehtävät vaihdot mahdollistava Vaihdeavustin Pro, Keyless Ride -etälukeva avain, vakionopeudensäädin sekä varashälytin.
- Enduro Pro -paketti
- Dynamic-paketti
Enduro Pro -paketti
- Sport-jousitus
- Musta ohjaustanko
- Taotut ohjaustangon korokepalat (+24 mm)
- M Endurance -ketju
Sport-jousitus
- Täysin säädettävä 45 mm Showa USD-keula Titanium Nitride -pinnoitteella liukuputkissa
- Täysin säädettävä ZF Sachs -takaiskunvaimennin lisäsäiliöllä. Hydraulinen esijännityksen säätö, rebound-säätö, erillinen hitaan- ja nopean alueen compression-säätö
Musta ohjaustanko
Taotut ohjaustangon korokepalat (+24 mm)
M Endurance -ketju
Normaalikäytössä määräaikaishuoltojen ulkopuolella huoltovapaa, DLC-keinotimanttipinnoitettu ketju
Dynamic-paketti
- Ajotilamoodi Pro
- Vaihdeavustin Pro
Ajotilamoodi Pro
- Rain/Road/Dynamic/Enduro + Enduro Pro -ajomoodit
- DBC-hätäjarruavustin
- MSR-dynaaminen moottorijarrutuksen säätö
Vaihdeavustin Pro
Vaihteenvaihto ilman kytkintä isommalle, sekä pienemmälle
- Titaaninen Akrapovic-vaimennin
- Luistokytkin
- ABS Pro -jarrujärjestelmä
- 43 mm Showa USD-keula
- WAD-takaiskunvaimennin
- 12V virran ulosotto
- USB-latauspistoke
- Dynamic Brake Light -jarruvalo
- Automaattinen vilkkujen palautus
- Täysi LED-valaistus
- DRL-päiväajovalo
- 6,5" TFT Connected -mittaristo bluetooth-yhteydellä
- Multifunctional holder -lisävarustepidike mittariston yläpuolella
- Kahvanlämmittimet
- Käsisuojat
- DTC-luistonhallintajärjestelmä
Titaaninen Akrapovic-vaimennin
Luistokytkin
ABS Pro -jarrujärjestelmä
43 mm Showa USD-keula
WAD-takaiskunvaimennin
12V virran ulosotto
USB-latauspistoke
Dynamic Brake Light -jarruvalo
Automaattinen vilkkujen palautus
Täysi LED-valaistus
DRL-päiväajovalo
6,5" TFT Connected -mittaristo bluetooth-yhteydellä
Multifunctional holder -lisävarustepidike mittariston yläpuolella
Kahvanlämmittimet
Käsisuojat
DTC-luistonhallintajärjestelmä
- M Endurance -ketjut
- Keyless Ride -avaimeton ajo
- Vaihdeavustin Pro
- Ajotilamoodi Pro
- Navigaattorivalmius
- Madallettu alusta
- RDC-rengaspainevalvonta
- Korkea tuulisuoja
- Vakionopeudensäädin
- Varashälytin
- Offroad-renkaat
- Intelligent Emergency Call -automaattinen hätäpuhelujärjestelmä
- Väritykset ja erikoismallit
- Matala satula
- Korkea satula
M Endurance -ketjut
Normaalikäytössä määräaikaishuoltojen ulkopuolella huoltovapaa DLC-keinotimanttipinnoitettu ketju
Keyless Ride -avaimeton ajo
Etälukeva avain
Vaihdeavustin Pro
Ajotilamoodi Pro
- Rain/Road/Dynamic/Enduro + Enduro Pro -ajomoodit
- DBC-hätäjarruavustin
- MSR-dynaaminen moottorijarrutuksen säätö
Navigaattorivalmius
Telakka ja virransyöttö BMW navigaattorille tai Connected Ride Cradle -puhelintelakalle
Madallettu alusta
Madallettu jousitus ja matala satula. Istuinkorkeus 815 mm
Madalletussa etuhaarukassa ei säätöjä. Ei Enduro Pro -paketin yhteydessä
RDC-rengaspainevalvonta
Rengaspainevalvonta ja anturit etu- ja takavanteissa.
Ainoastaan Keyless Ride -yhteydessä
Korkea tuulisuoja
+ 51 mm, Dakar-tyyppinen tuulisuoja
Vakionopeudensäädin
Varashälytin
Offroad-renkaat
Intelligent Emergency Call -automaattinen hätäpuhelujärjestelmä
Väritykset ja erikoismallit
- Black Storm Metallic -vakioväritys
- Passion
- GS Trophy

Black Storm Metallic -vakioväritys

Passion
357.92 €
- Sao Paolo Yellow -väritys
- Musta satula
- Punainen takarunko

GS Trophy
708.75 €
- Light White Uni/Racing Blue Metallic -väritys
- Pohjapanssari
- Valkoinen takarunko
- Enduro käsisuojat alumiinirungoilla
- Tummennettu tumma tuulisuoja
- Kullan väriset vanteet
Matala satula
35 mm matalampi satula. Istuinkorkeus 835 mm.
Veloitukseton tehdasoptio
Korkea satula
20 mm korkeampi satula. Istuinkorkeus 890 mm
Veloitukseton tehdasoptio
Tarjouspyyntö
Varaa koeajo
"*" näyttää pakolliset kentät
Tekniset tiedot
Moottori
Iskutilavuus | 895 cc |
---|---|
Poraus/isku | 86 x 77 mm |
Huipputeho | 77 kW/105 hv @ 8500 kier/min |
Huippuvääntö | 93 Nm @ 6750 kier/min |
Tyyppi | Nestejäähdytteinen 2 sylinterinen nelitahtinen rivimoottori. Neljä venttiliä/sylinteri, kaksi nokka-akselia ja kuivasumppuvoitelu |
Puristussuhde | 13,1/1 |
Polttoaine | Lyijytön 95 RON |
Läppärunko | 48 mm |
Pakokaasujärjestelmä | Suljettu kolmitiekatalysaattori, EU5+ |
Sähköjärjestelmä
Laturi | 416 W |
---|---|
Akku | 12 V/9 Ah |
Ajovalo | LED |
Vilkut | LED |
Starttimoottori | 900 W |
Vaihteisto
Kytkin | Monilevyinen märkäkytkin luistokytkintoiminnolla |
---|---|
Vaihteisto | 6 vaihteinen Claw-shift -vaihteisto |
Ensiövälitys | 1.821 |
Vaihdevälitys, 1. | 2.833 |
Vaihdevälitys, 2. | 2.067 |
Vaihdevälitys, 3. | 1.600 |
Vaihdevälitys, 4. | 1.308 |
Vaihdevälitys, 5. | 1.103 |
Vaihdevälitys, 6. | 0.968 |
Toisioveto | O-rengas ketju värinänvaimennuksella takavanteessa |
Toisiovälitys | 2.765 |
Runko
Tyyppi | Bridge type -runko jossa moottori osa kantavaa rakennetta |
---|---|
Etujousitus (vakio) | 43 mm USD-haarukka. Esijännityksen, sekä rebound ja compression-vaimennuksen säätö |
Etujousitus (Enduro Pro) | 45 mm Showa USD-haarukka Titanium Nitride -pinnoitteella liukuputkissa. Esijännityksen, sekä rebound ja compression-vaimennuksen säätö |
Takajousitus (vakio) | Alumiininen takahaarukka, WAD-takaiskunvaimennin. Esijännityksen ja rebound-vaimennuksen säätö |
Takajousitus (Enduro Pro) | Alumiininen takahaarukka, ZF Sachs -takaiskunvaimennin lisäsäiliöllä. Hydraulinen esijännityksen säätö. Rebound-vaimennuksen säätö sekä hitaan ja nopean compression-vaimennuksen säätö |
Joustomatka (etu/taka) | 230/215 mm |
Castor | 119,78 mm |
Akseliväli | 1590 mm |
Keulakulma | 62° |
Etujarrut | 2 x kelluva 305 mm jarrulevy. 2-mäntäiset kelluvat jarrusatulat. |
Takajarru | 265 mm jarrulevy. 1-mäntäinen kelluva jarrusatula. |
ABS | BMW Motorrad ABS Pro -jarrujärjestelmä |
Vanteet | Cross-spoke -pinnavanteet |
Etuvanne | 2.15 x 21" |
Takavanne | 4.25 x 17" |
Eturengas | 90/90-21 |
Takarengas | 150/70 R 17 |
Mitat ja massat
Kokonaispituus | 2270 mm |
---|---|
Kokonaisleveys (käsisuojin) | 943 mm |
istuinkorkeus (vakio) | 870 mm |
Istuinkorkeus (korkea satula) | 890 mm |
Istuinkorkeus (matala satula) | 835 mm |
Istuinkorkeus (madallettu alusta) | 815 mm |
Paino (ajovalmiina täydellä tankilla, DIN) | 219 kg |
Sallittu kokonaismassa | 445 kg |
Polttoainetankki | 14,5 l |
Suorituskyky
Kulutus (WMTC) | 4,4 l/100 km |
---|---|
CO2 | 103 g/km |
Kiihtyvyys 0-100 km/h | 3,8 s |
Huippunopeus | Yli 200 km/h |