Etusivu > Moottoripyörät > BMW F 900 GS
2024

BMW F 900 GS

Tyyppi Enduro / Katuenduro
Kuutiotilavuus 895 ccm
19 550 €
+ toimituskulut 600 €.
tai esim. 348,95 € / kk
Ajoneuvon hinta vakiovarustein, sisältäen mahdollisen autoveron.
Avaa rahoituslaskuri
esim. 348,95 € / kk

Myyjämme auttavat mielellään tarpeisiisi räätälöidyn rahoitusratkaisun rakentamisessa. Rahoitus vaatii erillisen luottopäätöksen sekä kasko- ja liikennevakuutuksen ottamisen.

Esimerkkilaskelma on suuntaa antava arvio. Hinta 20150 € , Käsiraha 4 030 €, kuukausierä 348,95 €, luoton määrä yht. 16 415 (sis. perustamismaksu 190 € ). Kuukausierä sisältää koron 8.9 %, perustamismaksun 295 € ja käsittelykulu 9 €/kk. Luottokustannukset yhteensä 3 982,14 € ja todellinen luottohinta 20 937,14 €. Ota yhteyttä Biketeamille, niin laskemme sinulle tarkan rahoitustarjouksen.


Uusi F 900 GS – Valmiina jokaiseen haasteeseen

Kivisimmät polut, jyrkimmät mäet, vuolaat virrat tai pehmeimmät hiekka-aavikot. Minne ikinä seikkailusi sinut viekään, uusi F 900 GS on valmiina. Voimakkaaksi optimoitu, kevyeksi hiottu; täydellinen seikkailupyörä.

#SpiritOfGS


  • Tuotekuvaus
  • Tehdasvarustepaketit
  • Vakiovarusteet
  • Tehdasoptiot

Täysin uusi F 900 GS on alusta pitäen suunniteltu vaativimpiin maastoseikkailuihin, joita keksit adventure-pyörän eteen heittää. Edeltävää mallia 10 hv tehokkaampi ja reilusti vääntävämpi moottori, 14 kg kevyempi massa, täysin uudelleen suunniteltu muotoilu ja ajoergonomia sekä erittäin kovaankin käyttöön suunniteltu täysin säädettävä jousitus tekevät tästä uutuudesta kaikkien aikojen maastokyvykkäimmän GS-mallin.

Tehokkaampi ja vääntävämpi

895 kuutioinen kaksisylinterinen moottori, 270/450° sytytyksellä on täynnä luonnetta. 105 hevosvoimaa, laaja ja vahva vääntökäyrä ja BMW:n kehittynyt moottorinohjausjärjestelmä takaavat, että käytännön voimaa on tarjolla joka tilanteessa.

Kevyt, mutta tukeva

Huippuluokan ajettavuus syntyy loppuunsa hiotusta kokonaisuudesta, eikä F 900 GS -mallin kehityksessä ei ole jätetty kiveäkään kääntämättä. Varta vasten F 900 GS -malliin tehty 4,5 kiloa kevyempi ja kapeampi polttoainetankki. Täysin uusi, urheilullisempi ja 2,4 kg kevyempi takarunko. 1,7 kg kevyempi titaaninen Akrapovic-vaimennin (vakiovarusteena). Jokainen yksityiskohta on mietitty uusiksi uutta 400 g aiempaa kevyempää enduro-sivujalkaa myöden. Optimoinnin ja kehitystyön lopputulos on 14 kg aiempaa kevyempi, mutta rajusti suorituskykyisempi seikkailupyörä.

Suorituskykyä myös alustassa

Myös F 900 GS -mallin jousitus on mietitty täysin puhtaalta pöydältä. Jo vakiovarusteena pyörässä on täysin säädettävä 43 mm Showa USD-keula ja säädettävä WAD-takaiskunvaimennin. Tehdasoptiona saatava Enduro Pro -paketti, vie kuitenkin alustan suorituskyvyn täysin uudelle tasolle. Tukevampi, kevyempi ja täysin säädettävä 45 mm Showa USD-keula kestävällä ja kitkan minimoivalla Titanium Nitride -pinnoitteella liukuputkissa. Pro-alustan takajousituksesta huolehtii uusi ZF Sachs lisäsäiliöllinen iskunvaimenninpaketti 25 % laajemmalla säätöalueella, 20 % paremmalla vaimennuksella, kehittyneemmällä pohjaamisen suojauksella ja paremmalla lämmönsiedolla. Takajousituksesta löytyy tietenkin täydet säädöt. Hydraulinen pikasäätö esijännitykselle, helpot säädöt rebound-vaimennuksella sekä erilliset säädöt hitaan ja nopean alueen compression-vaimennukselle.

Maastokäyttöön muokattu ergonomia

F 900 GS -mallin ajoergonomia on suunniteltu täysin uusiksi. Uusi kapea tankki, 20 mm alemmas sijoitetut jalkatapit ja 15 mm korkeammalle sijoitettu ohjaustanko mahdollistavat luonnollisen ja helposti hallittavan ajoasennon vaikeassakin maastossa, erityisesti tapeilta seisten ajettaessa. Enduro Pro -paketin 24 mm tangonkorotuspalat mahdollistavat tangon noston entisestään.

Enduro-jalkatapit varmistavat varman pidon mutaisissakin olosuhteissa ja korkeammalle sijoitetut sekä säädettävät vaihde- ja jarrupolkimet hallintalaitteiden vaivattoman käytön tilanteessa kuin tilanteessa, myös motocross-kengillä.

F 900 GS ei ole kuitenkaan ainoastaan pitkille kuskeille. Tehdastilauksessa satula on valittavissa veloituksetta kolmesta eri korkeusvaihtoehdosta. Lisäksi pyörä on mahdollista varustaa tehtaalta matalalla alustalla (ei Enduro Pro -alustan yhteydessä). Rungoltaan solakan pyörän istuinkorkeusskaala ulottuukin maltillisesta 815 mm korkeudesta aina 890 mm asti.

Kehittynyt elektroniikka

Tuttu ja hyväksi todettu 6,5″ TFT Connectivity -mittaristo on nyt vakiovarusteena F 900 GS -mallissa. Bluetooth-yhteydellä ja BMW Connected -älypuhelinsovelluksella varustettu mittaristo tarjoaa monipuoliset toiminnot selkeästä perustietojen esityksestä navigointi, hands free ja mediasoitintoimintoihin, sekä telemetria- ja reittitallennukseen puhelimeen.

F 900 GS -malli on jo vakiona varustettu yleismallisella 12 mm lisälaitetelineellä, joka mahdollistaa monipuoliset kiinnitysvaihtoehdot navigaattoreille, puhelimille tai action-kameroille. Luonnollisesti pyörä on mahdollista varustaa myös navigointivalmiudella, jolloin BMW navigaattori tai Connected Ride Cradle -älypuhelinteline kytkeytyy pyörään sekunneissa.

BMW:n tuttu ajohallintajärjestelmä loistaa myös uutuusmallissa. Jo vakiovarusteena F 900 GS on varustettu kehittyneellä, kallistettunakin toimivalla ABS Pro -jarrujärjestelmällä, jatkuvasti ajotilannetta tarkkailevalla DTC-luistonhallintajärjestelmällä sekä Rain ja Road -ajomoodeilla. Ajotilamoodi Pro -optio laajentaa ajomoodivalikoiman urheilullisella Dynamic, maastokäyttöön suunnitellulla Enduro-moodilla sekä täysin säädettävällä Enduro Pro -moodilla. Enduro Pro -järjestelmä tuo mukanaan myös DBC-hätäjarruavustusjärjestelmän sekä dynaamisen moottorijarrutuksen säädön.

Tuttuun malliin, kattavasta tehdasoptiovalikoimasta löytyvät tietenkin ilman kytkintä tehtävät vaihdot mahdollistava Vaihdeavustin Pro, Keyless Ride -etälukeva avain, vakionopeudensäädin sekä varashälytin.

  • Enduro Pro -paketti
  • Dynamic-paketti

Enduro Pro -paketti

2 229 €

 

 

Enduro Pro -paketti sisältää
  • Sport-jousitus
  • Musta ohjaustanko
  • Taotut ohjaustangon korokepalat (+24 mm)
  • M Endurance -ketju

Sport-jousitus

  • Täysin säädettävä 45 mm Showa USD-keula Titanium Nitride -pinnoitteella liukuputkissa
  • Täysin säädettävä ZF Sachs -takaiskunvaimennin lisäsäiliöllä. Hydraulinen esijännityksen säätö, rebound-säätö, erillinen hitaan- ja nopean alueen compression-säätö

Musta ohjaustanko

Taotut ohjaustangon korokepalat (+24 mm)

M Endurance -ketju

Normaalikäytössä määräaikaishuoltojen ulkopuolella huoltovapaa, DLC-keinotimanttipinnoitettu ketju

Dynamic-paketti

748 €
Dynamic-paketti sisältää
  • Ajotilamoodi Pro
  • Vaihdeavustin Pro

Ajotilamoodi Pro

  • Rain/Road/Dynamic/Enduro + Enduro Pro -ajomoodit
  • DBC-hätäjarruavustin
  • MSR-dynaaminen moottorijarrutuksen säätö

 

Vaihdeavustin Pro

Vaihteenvaihto ilman kytkintä isommalle, sekä pienemmälle

  • Titaaninen Akrapovic-vaimennin
  • Luistokytkin
  • ABS Pro -jarrujärjestelmä
  • 43 mm Showa USD-keula
  • WAD-takaiskunvaimennin
  • 12V virran ulosotto
  • USB-latauspistoke
  • Dynamic Brake Light -jarruvalo
  • Automaattinen vilkkujen palautus
  • Täysi LED-valaistus
  • DRL-päiväajovalo
  • 6,5" TFT Connected -mittaristo bluetooth-yhteydellä
  • Säädettävä tuulisuoja
  • Multifunctional holder -lisävarustepidike mittariston yläpuolella
  • Kahvanlämmittimet
  • Käsisuojat
  • DTC-luistonhallintajärjestelmä

Titaaninen Akrapovic-vaimennin

Luistokytkin

ABS Pro -jarrujärjestelmä

43 mm Showa USD-keula

WAD-takaiskunvaimennin

12V virran ulosotto

USB-latauspistoke

Dynamic Brake Light -jarruvalo

Automaattinen vilkkujen palautus

Täysi LED-valaistus

DRL-päiväajovalo

6,5" TFT Connected -mittaristo bluetooth-yhteydellä

Säädettävä tuulisuoja

Multifunctional holder -lisävarustepidike mittariston yläpuolella

Kahvanlämmittimet

Käsisuojat

DTC-luistonhallintajärjestelmä

  • M Endurance -ketjut
  • Keyless Ride -avaimeton ajo
  • Vaihdeavustin Pro
  • Ajotilamoodi Pro
  • Navigaattorivalmius
  • Madallettu alusta
  • RDC-rengaspainevalvonta
  • Korkea tuulisuoja
  • Vakionopeudensäädin
  • Varashälytin
  • Offroad-renkaat
  • Intelligent Emergency Call -automaattinen hätäpuhelujärjestelmä
  • Väritykset ja erikoismallit

M Endurance -ketjut

Normaalikäytössä määräaikaishuoltojen ulkopuolella huoltovapaa DLC-keinotimanttipinnoitettu ketju

204.57 €

Keyless Ride -avaimeton ajo

Etälukeva avain

355.06 €

Vaihdeavustin Pro

559.66 €

Ajotilamoodi Pro

  • Rain/Road/Dynamic/Enduro + Enduro Pro -ajomoodit
  • DBC-hätäjarruavustin
  • MSR-dynaaminen moottorijarrutuksen säätö
265.71 €

Navigaattorivalmius

Telakka ja virransyöttö BMW navigaattorille tai Connected Ride Cradle -puhelintelakalle

Madallettu alusta

Madallettu jousitus ja matala satula. Istuinkorkeus 815 mm

Ei Enduro Pro -paketin yhteydessä

272.77 €

RDC-rengaspainevalvonta

Rengaspainevalvonta ja anturit etu- ja takavanteissa.

Ainoastaan Keyless Ride -yhteydessä

293.93 €

Korkea tuulisuoja

+ 51 mm, Dakar-tyyppinen tuulisuoja

181.06 €

Vakionopeudensäädin

453.82 €

Varashälytin

303.33 €

Offroad-renkaat

75.24 €

Intelligent Emergency Call -automaattinen hätäpuhelujärjestelmä

453.82 €

Väritykset ja erikoismallit

BMW F 900 GS mallin vaihtoehdot
  • Black Storm Metallic -vakioväritys
  • Passion
  • GS Trophy

Black Storm Metallic -vakioväritys

Passion

355.06 €

  • Sao Paolo Yellow -väritys
  • Musta satula
  • Punainen takarunko

GS Trophy

703.09 €

  • Light White Uni/Racing Blue Metallic -väritys
  • Pohjapanssari
  • Valkoinen takarunko
  • Enduro käsisuojat alumiinirungoilla
  • Tummennettu tumma tuulisuoja
  • Kullan väriset vanteet

Tarjouspyyntö

Varaa koeajo

"*" näyttää pakolliset kentät

Perustiedot

Nimi*

Lisätiedot

PP dot KK dot VVVV

Tekniset tiedot

Moottori

Iskutilavuus 895 cc
Poraus/isku 86 x 77 mm
Huipputeho 77 kW/105 hv @ 8500 kier/min
Huippuvääntö 93 Nm @ 6750 kier/min
Tyyppi Nestejäähdytteinen 2 sylinterinen nelitahtinen rivimoottori. Neljä venttiliä/sylinteri, kaksi nokka-akselia ja kuivasumppuvoitelu
Puristussuhde 13,1/1
Polttoaine Lyijytön 95 RON
Läppärunko 48 mm
Pakokaasujärjestelmä Suljettu kolmitiekatalysaattori, EU5+

Sähköjärjestelmä

Laturi 416 W
Akku 12 V/9 Ah
Ajovalo LED
Vilkut LED
Starttimoottori 900 W

Vaihteisto

Kytkin Monilevyinen märkäkytkin luistokytkintoiminnolla
Vaihteisto 6 vaihteinen Claw-shift -vaihteisto
Ensiövälitys 1.821
Vaihdevälitys, 1. 2.833
Vaihdevälitys, 2. 2.067
Vaihdevälitys, 3. 1.600
Vaihdevälitys, 4. 1.308
Vaihdevälitys, 5. 1.103
Vaihdevälitys, 6. 0.968
Toisioveto O-rengas ketju värinänvaimennuksella takavanteessa
Toisiovälitys 2.765

Runko

Tyyppi Bridge type -runko jossa moottori osa kantavaa rakennetta
Etujousitus (vakio) 43 mm USD-haarukka. Esijännityksen, sekä rebound ja compression-vaimennuksen säätö
Etujousitus (Enduro Pro) 45 mm Showa USD-haarukka Titanium Nitride -pinnoitteella liukuputkissa. Esijännityksen, sekä rebound ja compression-vaimennuksen säätö
Takajousitus (vakio) Alumiininen takahaarukka, WAD-takaiskunvaimennin. Esijännityksen ja rebound-vaimennuksen säätö
Takajousitus (Enduro Pro) Alumiininen takahaarukka, ZF Sachs -takaiskunvaimennin lisäsäiliöllä. Hydraulinen esijännityksen säätö. Rebound-vaimennuksen säätö sekä hitaan ja nopean compression-vaimennuksen säätö
Joustomatka (etu/taka) 230/215 mm
Castor 119,78 mm
Akseliväli 1590 mm
Keulakulma 62°
Etujarrut 2 x kelluva 305 mm jarrulevy. 2-mäntäiset kelluvat jarrusatulat.
Takajarru 265 mm jarrulevy. 1-mäntäinen kelluva jarrusatula.
ABS BMW Motorrad ABS Pro -jarrujärjestelmä
Vanteet Cross-spoke -pinnavanteet
Etuvanne 2.15 x 21"
Takavanne 4.25 x 17"
Eturengas 90/90-21
Takarengas 150/70 R 17

Mitat ja massat

Kokonaispituus 2270 mm
Kokonaisleveys (käsisuojin) 943 mm
istuinkorkeus (vakio) 870 mm
Istuinkorkeus (korkea satula) 890 mm
Istuinkorkeus (matala satula) 835 mm
Istuinkorkeus (madallettu alusta) 815 mm
Paino (ajovalmiina täydellä tankilla, DIN) 219 kg
Sallittu kokonaismassa 445 kg
Polttoainetankki 14,5 l

Suorituskyky

Kulutus (WMTC) 4,4 l/100 km
CO2 103 g/km
Kiihtyvyys 0-100 km/h 3,8 s
Huippunopeus Yli 200 km/h